Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Frida - 19 augusti 2010 14:42

Här har de varit blogg torka.. Vi har helt enklet njutit av sommaren och inte haft tid att blogga    Kanske inte varit super väder men helt ok iaf.

Lille Minoo växer och när hon stod på vågen för några dagar sen stod det 18kg, så hon börjar bli en stor tjej! Blev lite paff, hänger inte riktigt med när hon växer, går ju så snabbt. Men insåg med lite koll på syskonen att hon inte växt onormalt snabbt. 


Ja vad har vi haft för oss då. Varit uppe i värmland hos föräldrar och svärföräldrar och haft det skönt. Minoo lärde sig snabbt att vakta gården hos svärföräldrarna och "boffa" när "inkräktare" kom   För här skälls det inte, det "boff:as" och det väldigt mörkt. Stämmer inte helt överens med den lilla tjej det kommer ifrån. hihi.. Där kunde man ävan hänga i öronen på Speja, en finstövare, som är för snäll för sitt eget bästa men som gärna lekte med våran tok.  


Hemma hos mina föräldrar var det inte lika lätt att leka med Frasse, min första hund en dvärgpudel på 16,5år, som inte alls gilla att Minoo kom i hans väg. 


Nu har älskade Frasse gått vidare och får njuta vid regnbågens bro  



      

Vi har även badat en hel del och vattnet är väldigt kul då det är så man når botten, men simma vill vi inte riktigt.. men försöka ta vågor och gräva så sanden flyger är hel skoj..!

  

hmm når jag botten där borta tro?


 Vi har faktiskt tränat lite också.. Slalom börjar vi förstå.. 


Och tunneln är lätt som en plätt!


vi har haft pusskalas..  

  

Varit på slottsbesök vid tjolöholm...

Efter detta kortet var jag och Minoo på vift i skogarna vid slottet och gick vilse...    

  


I förrgår var vi hemma hos Paula för en liten träff med henne och Camilla, det var meningen att vi skulle spåra men som vanligt kom regnet, så vi fick ändra planerna lite. Det var så trevligt så! Förrutom att det är så att jag tror det kan vara så att det finns en ficktjuv som springer i huset där, för när jag kom hem sent på kvällen så har jag inget godis kvar i fickorna på min jacka och inga nycklar till lägenheten... hmm mysko va?   Så fick palla mig tillbaks till Gråbo då nycklarna uppfunnits på brottsplatsen, troligen för att de inte smaka så gott...  Ska inte nämna några namn men gissar att den skyldige börjar på L...   


Nu här i slutet vill Nova gärna göra ett inlägg om vad hon tycker om Minoo så här kommer det


So Long!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Minoo's kullsyskon


Ovido - Quiz & Flashcards