Alla inlägg under april 2010

Av Frida - 21 april 2010 19:37

Här rullar det på för fullt. Träffat många olika människor på promenaderna som alla tycker Minoo är det sötaste! och passivitetsträning då det är en massa fart på torget. Då klickern introducerades lärde vi oss "puss" på två röda, så nu får matte puss om hon ber om de t  

det har även tränats en del med "locket" vilket går fin fint. Gissa hur lång tid det tar för en aussie att gömma ett plastlock så att matte inte kan finna det?!?!

Det ringde i telefonen, jag svarar, borta ca 20s, sedan dess är plastlocket mystiskt försvunnet... kanske finner det imorn då jag städar..  


 

Kattleksaker ska inte underskattas heller. De kan vara hemskt roliga  


    

Då lilla Minoo har börjat bita hårt så försöker vi vänja oss av med det, vilket har resulterat i ett litet problem när jag säger aj! Eftersom när jag skriker (om t.ex. samuel kittlar mig) kommer Luna som skjuten ur en kanon och biter honom. Det har nu visat sig att Luna reagerar på samma sätt mot Minoo om jag ropar AJ! så hon har varit på väg mot Minoo argt några gånger, men då jag inte säger nåt mer backar hon som tur är... Så jag har en bodyguard som heter Luna     

Vi kan nosa på varan utan sura miner för det mesta nu  


Vi får se vad vi ska hitta på imorn, kanske en snabbis med spårvagn?!


Av Frida - 15 april 2010 14:15

Igår var Minoo till stallet för första gången, kunde inte helt bestämma sig först om de där stooora sakerna var farliga, men det tog inte så lång tid innan hon var framme och nosa. Tog inte heller lång tid att upptäcka att hästbajs var gott  haha

Älskade lilla hästen Katja (ur Minoos synvinkel )  


Sen har vi ju busat en massa, men det där att ta kort på en springande valp...

  

ja, no comments..


Är fortfarande förundrad över hur mycket som kan kommaur en sån liten valp... funderar över om hästbajsen satte extra fart på magen?! hihi


  

ännu mer busunge  


Och mina två små kissar börja komma fram mer och mer så det är skönt, nu vet jag iaf att min lilla Nova äter..  

  

Hon har även börjat komma ner några hack på klätterställningen när Minoo är i farten.


/Ha de!


Av Frida - 11 april 2010 22:40

Har hunnit med en sväng ut till havet och kollat läget, liten upptäcksfärd och en massa raceande mellan matte och husse blev det. Där såg vi några stooora hundar som tränade lydnad som var intressanta att titta på.   Bus i full fart!  


Var även inne på huveröds, riktigt läskigt i ingången då det låg en stor mjukis hund , men vi morska upp oss och gick förbi(med ett lagomt avstånd hihi).  


  

Utslagna tjejer första dagen...  


Den där toanödigheten kommer så snabbt så vi hinner inte alltid ut, då det inte bara är att öppna en dörr, så det blir oftast lite innanför dörren innan vi hinner, men senaste gångerna i trapphuset, framsteg?!  


Med katterna har det iaf blivit lite framsteg, Minoo börjar lära sig att man  inte får jaga eller leka. Luna är tuffast och är framme, fast oftast i skydd av höjd eller under soffan så det har snabbt gått framåt. Nova går det lite trögare med, hon är fortfarande livrädd min lilla plutt   så det gör ont i mammas hjärta, men hon kom fram lite mer nu ikväll så håller tummarna för att det ska gå framåt.


Då lilla sötnosen är väldigt trött nu så hoppas vi på lite mer än 4 timmars sömn inatt innan en liten voffsing vill att vi ska vakna... men hur det går med det återstår att se. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Minoo's kullsyskon


Ovido - Quiz & Flashcards